prof. dr. H. Maassen van den Brink, 1951
hoogleraar, doctor
| Naam | H. Maassen van den Brink | 
|---|---|
| Voornamen | Henriƫtte | 
| Roepnaam | Henriƫtte | 
| Geslacht | vrouw | 
| Geboren | 1951, Almelo, Nederland | 
| Titulatuur | 
 | 
| Publicaties | [UvA-catalogus] | 
| Link naar deze persoon | https://albumacademicum.uva.nl/id/id002068 | 
Opleiding
| Opleiding | Sociologie; Economie | 
|---|---|
| Graad | 
                    doctoraat economische wetenschappe en econometrie
                
                  
                 
                     Cum laude 17 juni 1994 | 
| Examentype | promotie | 
| Instelling | Faculteit der Economische Wetenschappen en Econometrie Universiteit van Amsterdam | 
| Proefschrift | Female labor supply, child care and marital conflict: an empirical analysis | 
| Trefwoord | familie en gezin (sociologie), soorten arbeid(ers), werkende vrouwen, gehuwde vrouwen, kinderopvang, taakverdeling | 
| Promotor(en) | 
 | 
| Bijzonderheden | Doctoraalexamen Sociale Psychologie - UvA, 23-08-1988 | 
Gewoon hoogleraar Scholing, arbeidsmarkt en economische ontwikkeling 1 juli 1999 - 1 juli 2004
| Benoeming | gewoon hoogleraar | 
|---|---|
| Speciale leerstoel/positie | ad personam | 
| Ambtsaanvaarding | 1 juli 1999 | 
| Leeropdracht | Scholing, arbeidsmarkt en economische ontwikkeling | 
| Instelling | Faculteit der Economische Wetenschappen en Econometrie; Afdeling Algemene Economie Universiteit van Amsterdam | 
| Einde dienstverband | 1 juli 2004 | 
| Wetenschappelijke discipline | arbeidseconomie, economische ontwikkeling, scholing | 
Gewoon hoogleraar Scholing, arbeidsmarkt en economische ontwikkeling 1 juli 2004
| Benoeming | gewoon hoogleraar | 
|---|---|
| Ambtsaanvaarding | 1 juli 2004 | 
| Leeropdracht | Scholing, arbeidsmarkt en economische ontwikkeling | 
| Instelling | Faculteit der Economische Wetenschappen en Econometrie; Afdeling Algemene Economie Faculteit Economie en Bedrijfskunde Universiteit van Amsterdam | 
| Wetenschappelijke discipline | arbeidseconomie, economische ontwikkeling, scholing | 
